Próbáld ki a legvidámabb swing táncot: a boogie-woogie-t. A Táncválasztón megtalálod a legjobb budapesti kezdő boogie-woogie tanfolyamokat. Csak teljesen kezdő tanfolyamok, előképzettség és táncpár nem szükséges. Kezdő boogie kurzusainkon megismerkedhetsz a vidám és játékos boogie alapokkal, a könnyen elsajátítható alapfigurákkal és kombinációkkal. Ezt a tudást felhasználva már boogiezhatsz is a hazai rock'n'roll vagy swing zenekarok (pl.: aDuckers, a Black Frogs, a Pedrofon, a Filtol vagy éppen a Madarak) bulijain, vagy a rendszeres BoogieLáz boogie-bulik egyikén.
Aki kezdő szinten szeretne boogie-woogie-t tanulni, bizony nehéz dolga van. Számos tánciskola honlapját kell végigbogarászni, hogy egy teljes képet kapjon az elérhető és aktuális boogie tanfolyamokról, ráadásul minden honlap egyedi felépítésű. A tánctanárokról nincs független, objektív információ (persze minden tánciskola a legjobb tanárokkal tanít), az árakat szinte képtelenség összehasonlítani. A Táncválasztón mi mindezt megtettük helyetted, és partnereink kezdő tanfolyamait tálcán kínáljuk neked, így ha értékelt, megbízható kezdő boogie táncoktatást keresel, nálunk biztosan megtalálod.
Válaszd ki a legjobb értékelésű tanárt, az ideális helyszínt és időpontot, és hagyd, hogy beszippantson bugi világa.
Ezen az oldalon gyűjtöttük össze a kezdő tánctanfolyamokat. Csak azok a kurzusok jelennek meg, amikre még teljesen kezdőként be lehet csatlakozni. Felül táncstílusra, majd ezen belül napra, egységárra és értékelésre is szűrhetsz.
Egyes kezdő táncórákra online meg is válthatod a táncbérleted.
A Kubában ösztönös, „elvek nélküli” táncok jellemzője a játékosság, a hétköznapi történések stilizált előadása. Az idők során a vallási rituálék táncából több mozgásforma társasági tánccá fejlődött. New Yorkban, a „Spanish Harlem”, vagy ahogy ők nevezték, „El Barrio” a Salsa zene és tánc bölcsője.
Az eredetileg Casino-nak nevezett tánc egy idő után kinőtte magát, és a rendezetlen mozgásforma már nem elégétette ki a társadalmi igényeket. Így létre kellett hozni egy új, tudatos táncot. Ekkor profi táncosok és koreográfusok kimunkálták az alapfigurákat, és a Rumbától és Mambótól kölcsönzött alaplépést, mely a tánc összes figurájában fellelhető, s ami aztán az összes ma ismert latin tánc alaplépésévé vált. Ez az „egy lépés előre… egy lépés hátra” volt a Cuban Rumba alap.Táncolják 1-re, 2-re és 3-ra is.
Mára számos egyéni stílus is kialakult. A New York-i stílus az összes közül ez alalkult ki a legkorábban, a dinamizmus és a az elegancia jellemzi. A kolumbiai a legkülöncebb - nem kompatibilis a többivel. A Los Angelesi a leginkább színpadias, a nézőközönség lenyűgözése áll a középpontban. A Rueda-t pedig körben, vezényszavakra táncolják, nagyon jó ismerkedős stílus.
Bachata tánc és zene:
A Bachata nemcsak zene és tánc, hanem egy életérzés, egy harmónia. Maga az élet, amely férfi és nő között létrejöhet bárhol és bármikor, életkortól függetlenül egy tánc erejére, vagy akár egy örökkévalóságra, kiszakadva a mindennapok szürkeségéből, elrepítve a táncosokat a latin kultúra világába. A bachata romantikus érzéki zene és tánc, mely a Dominikai köztársaságból származik, szaggatott ritmusú, négynegyedes ütemű, minden 4. ütésre egy hangsúlyos ütéssel. A zene a boleróból eredeztethető, melyre hatással volt a cubai son és meruenge. A férfi és nő zenei stílustól és zenei betétektől függően egyaránt improvizatívan táncol. Nagyon hangsúlyos a férfi vezetés és a női követés, főként a mai sensual és moderna stílusok esetében.
A bachata ágai, mint tánc:
A nemzetközi és hazai bachata világában moderna, sensual és urbana stílussal találkozhatunk a leggyakrabban. Napjaikban a sensual bachata a legnépszerűbb és a legkedveltebb. A fenn megnevezett ágak, stílusok keveredhetnek, de vannak alapvető különbségek az alap építőelemekben és stílusjegyekben.
Hangszerei:
Bachata gitár,basszusgitár,elektromos gitár, Bongó dob és egy nagyon jellegzetes hangszer adja a zene egyediségét, mely a Güira (kiejtése kb. "guíra") egy fémből (általában rozsdamentes acél) készült, henger alakú ritmushangszer, amelyet általában latin zenékben, pl. bachataban használnak. A henger felületén lévő dudorok adják a hangot, a fém vagy műanyag szálú seprővel végighúzva, ütve. A hangszer a Dominikai Köztársaságból ered. Hasonlít a güiróhoz, amely azonban általában fából vagy lopótökből készül.
Hazánkban 2014-ig a salsa zenei rendezvényeken blokkszerűen 1-2 bachata zenét hallhattunk és ezidáig a bachata alatt tánc tekintetében teljesen mást értett a nagy közönség, mint ezt követően. A nagy áttörés Europai és hazai szinten a Sensual Bachata megjelenésével kezdődött, melynek megalkotói Korke y Judith akik Cadiz városból származnak. Ettől kezdve a tradiciónális bachata és a sensual bachata szétvált és utóbbiakban a testhullámok, a lágyság, a pendulom került előtérbe. Hazánkban 2015-től nyert teret a bachata és a bachata sensual, ekkor már önálló táncként, önálló termet kapott és kialakult a hazai bachata közösség.
2019.12.12-én az UNESCO a világörökség részévé nyilvánította a bachata zenét.
Bachata története:
A bachata a XIX. század végén keletkezett zene és tánc. A legelső bachatát lejegyző dokumentumok 1922-1927 közöttiek. A 90-es években a zene teljesen megreformálódott, olyan klasszikusoknak köszönhetően, mint JUAN LUIS GUERRA, Luis Vargas, Frank Reyes, Toby Love, vagy Aventura (melyből később Romeo Santos kivált, aki jelenleg "el Rey de bachata címet viseli" azaz a Bachata koronázatlan királya), vagy a Gruppo Extra, akiket a világon szintén mindenhol ismernek. Dél-Amerikában, Latin Amerikában és az Ibériai-félszigeten, ha bekapcsoljuk a rádiót a bachata ugyanolyan gyakran szól, mint a salsa vagy a reggaeton, vagy bármely pop zene.
„Ha nem táncolnád a kizombát a kishúgoddal, a bátyáddal, a lányoddal, fiaddal, anyukáddal, apukáddal vagy bármelyik rokonoddal, barátoddal, akkor te nem kizombát táncolsz.” A kizomba egy Afrikából származó tánc és zenei műfaj, a 70-80-as években indult el Angolából és a Zöld-foki szigetekről (Cabo Verde). Az elnevezés kimbundu nyelven táncos mulatságot, ünneplést jelent. Ez a szó Cabo Verde-n nem létezik, ott „passada”-nak hívták a táncot, ami mindössze sétából, oldalra lépésből és körbefordulásból áll.
Az 50-es években a „kizombadas” kifejezés még nem utalt sem a zenére, sem a táncra. Olyan jelentőségteljes összejövetelek megnevezése volt ez, ahol hagyományos karneváli táncokat táncoltak, mint pl. a semba, kabetula, kasukuta, maringa, rebita, dizanda. A tánc a nép számára nemcsak szórakozás volt, hanem segített feledtetni a szenvedést és pillanatnyi örömöt csempészett az életükbe. Angolában mindenféle érzelem feldolgozásának módja a „kizomba”, vagyis az ünneplés. Táncolnak esküvőn és temetésen, születésnapokon, háborúk előtt és után.
A mai kizomba a tradicionális semba evolúciója, mely a kizomba zene kialakulásának és népszerűvé válásának köszönhető. A semba a massembából alakult ki, azt jelenti “a hasak érintkezése”, amely egy tipikus mozdulatot jelöl. A férfi a nő előtt táncol, majd a nő csípőjére teszi a kezét, egy hirtelen mozdulattal magához húzza és ritmusra „haspacsiznak”. Mára a semba egy igazán improvizatív és a zenéből adódóan is vidám páros tánccá fejlődött. Kreatív, lehet trükkös és meglepetésekkel teli, játékos, incselkedős. Rengeteg lehetőséget ad a bolondozásra, és bár ez általában a nézőközönségnek is nagyon tetszik, mégsem nekik szól, a táncpartnerek egymást szórakoztatják. Akár gyors, akár lassabb ütemre táncolják, nagyon dinamikus, energikus, a lépések lehetnek akrobatikusak. Hívták „dança de roda”-nak is (körkörös tánc). Fontos eleme a „ginga”, mely a lépések és mozdulatok könnyed, természetes szépsége, stílus a táncodban. Ez nem egy erőltetett dolog, amit gépiesen tanul az ember. Magától jön, belülről fakad, amikor eleganciával, magabiztosan, lazán mozdulsz a zenére. A népszerű városi legenda ellenére a „ginga” nem csak a csípő vagy a fenék („bunda”) mozgása.
A 90-es években a kizomba zene egyre népszerűbb lett és ezzel együtt a tánc is egyre nagyobb elismerést kapott. Az angolai táncosok elkezdték a semba lépéseket a tempóhoz és stílushoz igazítani. Tehát gyakorlatilag a kizomba zenére lassan táncolt semba a ma ismert kizomba tánc alapja, és Angolában nem is igazán tesznek nagy különbséget közöttük. Amiben valóban eltérnek egymástól, az a zene. A vezetéstechnika az argentin tangót idézi, de lényeges különbségek vannak a két tánc között és az élmény is teljesen más. Az irányítás felsőtesttel történik, a domináns mozgást viszont az alsótest csípő alatti része végzi. A párok mellkasa összesimul, többnyire a fejüket is összeérintik, és sok esetben a férfi a combjaival is vezet. Az összesimulás nem kötelező, de kipróbálni érdemes.
Amikor kizombázunk, nem a figurák, a trükkök számítanak. Nem kifelé, a közönség szórakoztatására táncolunk, hanem egymásra figyelünk. Ha igazán jól szeretnéd csinálni, akkor az első és legfontosabb dolog a kapcsolat, az ölelés, amihez pedig elengedhetetlen a bizalom. A testek kommunikálnak, és megtörténik a varázslat. Összekapcsolódunk a partnerrel, a zenével, a talajjal, a kultúrával, a saját történetünkkel, és élvezzük az együtt létrehozott harmóniát a jelenben. A kizomba és a semba tánc és kultúra a polgárháború (1975-2002) miatt Angolát elhagyó és a többi PALOPországból érkező emigránsoknak köszönhetően érkezett először Portugáliába, majd innen indult Európát és később a világot meghódító útjára. (PALOP: afrikai országok, melyek hivatalos nyelve a portugál)
Fontos tudnivaló, hogy a manapság divatos Urban Kiz nem egyenlő a kizombával. Egy tánc fejlődésében természetes, hogy más táncokból vett elemek épülnek bele, de ezeket meg kell változtatnunk az eredeti szabályoknak és stílusnak megfelelően azért, hogy mégis ugyanaz a tánc maradjon. Ebben az esetben nem ez történt, elveszett a kizomba eredeti esszenciája. Megváltozott a kapcsolódás, az energia, a lépések stílusa, feszesebb a tartás, a zene is más, és egyre csak változik. A kizomba megőrzésének érdekében az új tánc új nevet kapott, így jött létre az Urban Kiz (utalva az eredetére).
A kizomba zene Angolában született a 80-as években a hagyományos semba, a kompa (Haiti), a coladeira (Cabo Verde) és a francia karibi Guadeloupe-szigetről származó Kassav együttes zouk zenéjének hatására. A kizomba a sembánál jellemzően lassabb tempójú, modernebb, érzelmesebb zenei műfaj afrikai ritmussal keverve. A PALOP-országokban Eduardo Paimot tekintik a kizomba atyjának. Manapság gyakran összekeverik a ghetto zouk zenével, amely Hollandiában született Zöld-foki-szigetekről származó zenészek nevéhez fűződik. A ghetto zouk általában elektronikus, a legtöbb „hangszer” szintetizált, jellegzetes, erős üteme van R&B stílusú vokálokkal